Et fly som tar av med mennesker som skal på nye, flotte eventyr.

Flyselskaper og forsinkelser og kanselleringer på flyplasser

Gjestene våre utforsker verdens mest spektakulære og fjerne reisemål, og å fly er én av de mest praktiske og sømløse måtene å komme til ombordstigningshavnen på. Selvfølgelig skjer det at flyvninger er forsinket eller til og med blir kansellert. Du kan imidlertid være trygg på at vi er der for å hjelpe hvis forstyrrelser oppstår. Finn ut hvordan vi hjelper gjestene våre med disse hendige Ofte stilte spørsmålene.

Ofte stilte spørsmål

Dra til flyplassen som planlagt. Hvis du har flere flyvninger til reisemålet ditt og den første etappen er forsinket, gå om bord i flyet. Forbindelsesflyvningen din er kanskje også forsinket.

Hvis du mister en forbindelsesflyvning, gå til flyselskapets servicedesk på flyplassen på mellomlandingen og be om en ny flyvning til reisemålet ditt. Ofte vil flyselskapet allerede ha ombooket deg.

Vi vil sende deg reisedokumenter som inkluderer alt du trenger å vite før du drar, inkludert en spesifikk ankomsttid, flere uker før avreisen din. Hvis det nye flyvningstidspunktet forårsaker at du går glipp av ankomsttiden oppgitt i reisedokumentene dine fra Hurtigruten, be servicedesken på flyplassen om en tidligere flyvning. Hvis dette ikke er mulig, ta kontakt med oss for ytterligere arrangementer.

Sjekk bestillingen din på flyselskapets nettsted ved å bruke referansenummeret fra flyselskapet. Hvis flyvningene dine er bestilt gjennom oss vil du finne denne referansen (f.eks. A1B2C3) på reisedokumentene dine. Du kan allerede ha blit ombooket til en alternativ avreise.

Vi vil sende deg reisedokumenter som inkluderer alt du trenger å vite før du drar, inkludert en spesifikk ankomsttid, flere uker før avreisen din. Hvis du har blitt automatisk ombooket, sjekk at den nye flyvningen din er kompatibel med ankomsttiden oppgitt i reisedokumentene dine fra Hurtigruten. Ta kontakt med oss hvis du ikke har blitt automatisk ombooket eller hvis dine nye flyvningstidspunkter betyr at du ikke kan gå om bord i skipet i tide.

Ta kontakt med flyselskapets servicedesk på flyplassen.’ Flyselskapet bør tilby deg nye flyvninger og, hvis nødvendig, et hotellopphold. Hvis du mottar nye flyvningstidspunkter, sjekk at de er kompatible med ankomsttiden oppgitt i reisedokumentene dine fra Hurtigruten. Kontakt oss hvis servicedesken på flyplassen ikke er i stand til å hjelpe deg eller de nye flyvningstidspunktene er for sene for å komme deg om bord i skipet.

Sjekk når den neste tilgjengelige transporten har avreise og ta den. Hvis det ikke er noen flere transporter den dagen eller hvis den siste transporten ikke vil få deg til skipets avreisehavn i tide, ta en drosje. Hvis du ikke er i stand til å ankomme til havnen i tide, selv med en drosje, ta kontakt med oss.

Du må først registrere din savnede bagasje på flyplassen eller online via flyselskapets nettsted. Det kan ta tid å finne savnet bagasje. Derfor, under registreringsprosessen, legg til alle steder du vil ha opphold under turen din, inkludert skipet og eventuelle hoteller, og datoene du vil ha opphold der. Flyselskapet vil gi deg en Property Irregularity Report-kvittering (PIR) for den savnede bagasjen.

Ta med deg PIR-kvitteringen din til vår resepsjon om bord hvis bagasjen din ikke er levert til deg før du går om bord i skipet. Besetningen vår vil støtte deg i å få bagasjen levert om bord. I mellomtiden vil vi hjelpe deg med hvordan og hvor du kan kjøpe nødvendige elementer Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe med å innhente legemidler, men vi kan ikke love resultater. Det anbefales derfor sterkt at du plasserer svært viktige elementer som du trenger umiddelbar tilgang til i håndbagasjen din.

Sørg for at du beholder alle kvitteringer for ditt krav mot flyselskapet.

For returflyvninger må du registerere din savnede bagasje på flyplassen eller online via flyselskapets nettsted. Bagasjen din vil bli levert til hjemmeadressen din av flyselskapet så snart som mulig.