A couple of people that are standing in the snow

Gå på langrenn i Tromsø 

Har du lyst til å bli bedre til å gå på langrenn mens du er i Tromsø? Benytt denne muligheten til å lære det grunnleggende innen langrenn i vakre omgivelser og et uformelt læringsmiljø.

  • Lett og fin aktivitet i små grupper der alle kan delta.
  • Aktivitet med fokus på å lære nye ferdigheter
  • Kort transport, ikke noe irrelevant prat, bare aktiv tid og mye moro.
  • Det beste alternativet for gjester som har lite eller ingen erfaring med langrenn.
  • Vanskelighetsgrad

    Nivå 3: Gjennomsnittlig fysisk tilstand

  • Varighet

    3 t

  • Maks antall passasjerer

    20

  • Bestillingskode

    E-TOS9

  • Merknad

    Generelt god fysisk form er nødvendig for å bli med på denne turen. Siden været kan endre seg raskt i Nord-Norge, må alle bruke varme klær – vind- og vanntett jakke/bukse, lue og votter.

Denne aktiviteten gir en flott introduksjon til langrenn for nybegynnere. Vi går på flatt terreng, hovedsakelig i preparerte løyper på toppen av Tromsøya, en kort kjøretur fra sentrum. Først lærer du å ta skiene av og på, og så starter vi med grunnleggende teknikker på et helt flatt område. Så følger flere teknikker, og mot slutten av turen kan du utfordre deg selv i små bakker. Vi går mot den nordlige delen av øya gjennom et vakkert område med bjørke- og granskog. Underveis slår vi oss ned rundt et bål for en liten pause, der vi blir servert lefse og noe varmt å drikke. Du vil ha tid til å spørre guiden om naturen, Arktis eller bare hvordan livet er i Tromsø. Største risiko på denne turen? Etter turen vil du mest sannsynlig kunne øve på de nye ferdighetene på egenhånd, og antakelig vurdere å ta turen tilbake hit for et lengre opphold.

Praktisk informasjon:

  • Språk: Engelsk og tysk.

  • Inkludert: Ski, staver, støvler, varm drikk, søt matbit, guide og transport (fem min. hver vei).

  • Merknader/krav: Generelt god fysisk form er nødvendig for å bli med på denne turen. Siden været kan endre seg raskt i Nord-Norge, må alle bruke varme klær – vind- og vanntett jakke/bukse, lue og votter.

  • Turmerknad: Mellom 1–3 km. Terrenget er hovedsakelig flatt med en liten bakke (fem meter eller mindre), der vi øver på å gå opp og ned.

  • Tilgjengelig for rullestolbrukere: nei.